Повече от 2.5 милиона българи са на честотите на радиата на RADIOPLAY MEDIA, по данни на последното проучване от Media Research Hub. Резултатите от изследването са национално представителни и обхващат четири вълни за периода октомври 2023 – юли 2024г. като показват най-актуална информация за българската радио и медийна среда.
Проучването подчертава тенденцията за високо потребление на радиото и на месечна база то достига до 90% от българите на възраст от 16-74 години. Радиото се нарежда на второ място като медия канал по обхват в часовия слот до 19:00 ч.
В ТОП 5 на най-слушаните радиа присъстват четири от станциите на водещата радиогрупа в България – RADIOPLAY MEDIA. Безапелационни са лидерските позиции на БГ Радио, Радио 1 и Радио ENERGY – всяко едно от тях е с близо милион потребители седмично, а заедно достигат до седмична аудитория от почти два милиона души.
Данните показват още, че RADIOPLAY MEDIA е лидер във всеки голям град - челната четворка за София е оглавена от Радио 1, Радио ENERGY, БГ Радио и Радио 1 Рок, а обхватът на радиостанциите от портфолиото на радио групата за Пловдив е безпрецедентен и ТОП 5 е изцяло превзет от радиостанциите на радиогрупата.
БГ Радио, Радио ENERGY, Радио 1 и Радио 1 Рок достигат до най-голяма аудитория сред хората на мениджърска позиция и предприемачи, респективно те са с най-висок дял на аудитория с нетен доход над 2500 лв.
Интересен факт за радиопотребителите, е че с най-голяма аудитория на хора с висше или полувисше образование са слушателите на Радио 1, БГ Радио и Радио ENERGY.
Милиони слушатели спират на вълните на Радио 1, защото музиката е важна част от живота им и успяват да открият качествени и мелодични изпълнения на честотите на Радио 1 с присъствие в повече от 40 града. Активните и добре образовани мъже избират Радио 1 Рок и прекарват голяма част от деня си в движение докато разчитат на радиото да са информирани за новини, културни събития и забавление. Всяка седмица над половин милион слушатели са на честотите на Радио CITY, вълнуват се от социалните мрежи, тенденциите в модата, спорта и гейм индустрията. Младите слушатели от страната избират Радио Вероника, естествено голяма част от тях имат афинитет към Tik-Tok и след това всички останали социални мрежи. Иноваторите с грижа за здравето си откриват себе си в качествената хаус музика на вълните на Радио NOVA. Слушателите с интереси към технологията и отношение към околната среда прекарват деня си с радио ефира на NOVA NEWS. Хората на път спират на честотите на Авторадио, интересен факт за слушателите е, че предпочитат да прекарва свободното си време вкъщи.
RADIOPLAY MEDIA звучи с музиката и гласовете на БГ Радио, Радио 1, Радио 1 Рок, Радио ENERGY, Радио Вероника, Радио Nova, Радио NOVA NEWS, Авторадио и CITY Radio & TV. Всичко това и още специализирани музикални канали са събрани в мобилното приложение radioplay.